Ласкаво просимо до Пекла, або Наслідки роботи в офісі

Ласкаво просимо до Пекла, або Наслідки роботи в офісі
Читати 8 хвилин | Опубліковано: 28 February 2020 | Перегляди 4823
Кажуть, робота в офісі — одна з найлегших. Сиди собі і друкуй, іноді перекладай папірці та напускай на себе вигляд зайнятої людини.

Насправді ті, хто просиджує за комп'ютерами дні чи ночі у величезних офісах, втомлюються набагато більше, ніж ті, у кого робота проходить у русі. Як вижити в офісі?

Будьте раціональними!

Деякі вчені припускають, що причина втоми криється у надмірному витрачанні енергії. Для досягнення поставленого завдання офісні працівники залучають розумову енергію, виснажуючи сили організму. Як наслідок, людина втомлюється через здатність думати. Однак співробітники Національного інституту охорони здоров'я США не підтвердили цю гіпотезу і не встановили прямого зв'язку між збільшенням витрати енергії за розв’язання складних розумових завдань і витратою енергії у стані спокою. Незважаючи на це, намагайтеся складні та термінові справи робити зранку, а легші залишайте на кінець робочого дня. Мені допомагає, я перевіряла.

На відміну від американських колег, британці пов'язують появу втоми в офісі із низькою мотивацією. Бажання займатися замість роботи іншими справами (наприклад, скролінгом соціальних мереж) призводить до надмірного напруження та швидкої втомлюваності. Звичайно, хочеться завантажити фото з відпочинку в інстаграм набагато частіше, ніж виконувати робочі обов'язки.

Вважаю, що складання карти робочого дня допоможе впоратися із цим лихом. Плануйте не тільки робочий час, а й відпочинок та розминку під час роботи (наприклад, 10-15 хвилин кожні 2-3 години). Мозку теж потрібне перезавантаження, хоч це і не «Матриця», а ви — не Кіану Рівз.

Харчуйтеся правильно!

Неправильне харчування позначається на нашому самопочутті як вдома, так і під час роботи. Офісні «жителі» люблять фаст-фуд, снеки та солодощі, забуваючи про повноцінний прийом їжі. Наша продуктивність залежить від того, чим і як ми харчуємось. Швидкі перекушування за комп'ютером або на шляху до принтера рано чи пізно призводять до виникнення проблем з органами травлення (здуття живота, діареї, закрепів, важкості в шлунку), набору зайвої ваги та порушень обміну речовин.

Лікар-гастроентеролог медичного центру «ОН Клінік Харків» Фролова Еліна каже:

«Перекуси в офісі — щось зрозуміле. Почуття голоду змушує нас ласувати хлібобулочними та борошняними виробами, шоколадом, чіпсами, сухариками та іншою шкідливою їжею, яка не потребує приготування. Усе це ми запиваємо колою, чаєм чи кавою. Таке меню відбивається не лише на фігурі у вигляді зайвої ваги та целюліту на сідницях, а й на загальному самопочутті. У жінок і чоловіків через надмірне споживання солодкої або солоної їжі можуть загострюватися хронічні захворювання (гастрит, виразка шлунка або дванадцятипалої кишки)».

Крістен Сміт, дієтолог та представник Академії харчування та дієтології, радить скласти графік здорових перекушувань на кожен день. Розклад прийомів їжі допоможе заповнити запас енергії, зберегти вагу в нормі та покращити працездатність. До «офісних» закусок належать горіхи, насіння, сухофрукти, фрукти, злакові батончики, а якщо є холодильник — сир, овочеві салати з олією, оливковою олією, рулети з сиром і зеленню.

Тим, хто не снідає зранку, слід переглянути ранкові звички. Багато хто не любить ранкові трапези або не встигає поснідати, прагнучи прийти в офіс вчасно. Проте вчені довели: повноцінний сніданок допомагає контролювати голод, сприяє покращенню метаболізму та підвищує продуктивність протягом робочого дня. Снідати потрібно не раніше, ніж через 1-2 години після пробудження. Для цього підходять каші, сир, яйця та солодкі фрукти (не подразнюють слизову оболонку шлунка), багаті на клітковину та вітаміни.

Якщо протягом дня захотілося побалувати себе філіжанкою кави, не додавайте в неї вершки, сиропи чи цукор. Це не лише збільшує калорійність напою, а й негативно позначається на здоров'ї серця та судин. Коли без солодощів не обійтися, замініть цукор медом, магазинні вершки — горіховим або коров'ячим молоком, які, як правило, не містять цукрових добавок. Для смаку можна додати в каву корицю або ванільний екстракт, що не збільшує кількість калорій.

Рухайтесь, якщо маєте змогу!

Рух — це життя навіть в офісі. Сидяча робота призводить до розвитку остеопорозу, остеохондрозу та інших захворювань опорно-рухового апарату. А за результатами одного дослідження, скорочує тривалість життя. Близько 86% працюючих американців працюють в офісах, займаючись сидячою роботою. Цей показник майже такий самий, як і в нашій країні. Вчені встановили: якщо ходити офісом хоча б 2 хвилини щогодини, ризик передчасної смерті зменшується на 33% (в середньому, на три роки).

Лікар-проктолог медичного центру «ОН Клінік Одеса» Андрій Марусов каже:

«Тривале сидіння в кріслі, на стільці або за кермом призводить до появи застійних процесів в органах малого таза. Це прямий шлях до геморою, анальних тріщин та інших проктологічних захворювань. Якщо сидячи за комп'ютером, ви довгий час не рухаєтеся, самі «насиджуєте» проблеми з анусом».

Подумайте про чистоту та зручність!

Якщо у вашому офісі незручне крісло або високий стіл — попросіть керівництво їх замінити, бардак на робочому місці — приберіть, періодично виконуючи вологе прибирання та позбавляючись непотрібних документів, що збирають пил. Незручна поза, пил і бруд — провісники ніг і рук, що затекли, алергічних реакцій, кашлю, хвороб дихальних шляхів.

Лікар-ендокринолог медичного центру «ОН Клінік Дніпро» Олена Царьова-Колісник рекомендує:

«Провітрюйте приміщення, у якому працюєте не рідше, ніж 1-3 рази хоча б на 5-10 хвилин за 8-годинного робочого дня. Свіже повітря покращує роботу серця, головного мозку, інших органів і систем, а його нестача веде до нездужання, появи головного болю, втомлюваності та млявості».

Бережіть зір!

Невідривно дивитися в комп'ютер протягом усього робочого дня можна, але тільки якщо хочете зіткнутися із захворюваннями очей. Під час роботи за комп'ютерною технікою, включаючи смартфони, очі знаходяться в постійному напруженні через мінливі параметри яскравості та контрастності, картинок і тексту, що рухаються. Не закликаю відмовлятися від гаджетів, бо сама не уявляю без них життя. Але робити зорову гімнастику та відволікатися від залипання в екран хоча б на 2-3 хвилини щогодини — під силу кожній людині. Зір треба берегти у будь-якому віці.

І останнє, намагайтеся уникати стресу (як би банально це не звучало). Постійні стресові ситуації, що виникають у процесі роботи, ведуть до недосипання, безсоння, поганого настрою та дратівливості. Якщо не вмієте абстрагуватися від вибухової обстановки в колективі, знайдіть прийнятні способи релаксу (прослуховування музики, використання різних технік медитації) або нову роботу (здоров'я та нерви дорожчі!). Також рекомендую не нехтувати кімнатами для ігор чи йоги, масажними кріслами чи тренажерами, якщо вони є у вашому офісі. Такі розваги в перервах між терміновими справами допомагають відволіктися і розслабитися, змушують рухатися і не почуватися вичавленим лимоном.

А що вам допомагає вижити в офісі?

Рейтинг статті:
5 з 5 на основі 2 оцінок
Автор: Наталія Павлова

Інші статті на тему

Схожі статті: